fredag 2 juni 2017

Fredagsfrulle - Acai/blåbärsbowl med bipollen

Godmorgon FREDAG! Jag har medvetet en helt oplanerad helg framför mig för första gången på evigheter och det känns SÅ SKÖNT. Jag kommer att äga den här helgen åt att vila upp mig ordentligt, städa och fixa i huset, baka, träna och såklart laga god mat. Ahh! Jag lämnar det där och bjussar på en riktig antioxidantsboost-bowl som passer perfekt till helgens frukostar. Jag har tryckt i både blåbärspulver, acaipulver och frysta blåbär, kompletterat med banan och risprotein och även en skvätt kokosmjölk. Gud så gott! Som topping har jag färska jordgubbar, kokoschips, valnötter och bipollen. Bipollen är något nytt för mig, men det är otroligt nyttigt och väldigt gott. Bipollen har en mycket hög koncentration av näringsämnen, både proteiner/aminosyror och vitaminer och mineraler. Dessutom innehåller bipollen de flesta nödvändiga enzymerna. Bipollen är rika på bland annat B-vitaminer, järn och zink och innehåller även flera antibakteriella ämnen som kroppen kan tillgodogöra sig. Så man kan med fördel strö lite bipollen på smoothien, gröten eller yoghurten. Hoppas att ni har en fin fredag!



Acai/blåbärsbowl med bipollen
Portioner: 1

Ingredienser
Smoothiebowl
1 msk blåbärspulver
1 msk acaipulver
1-2 dl frysta blåbär
0,5 dl risprotein
1 banan
En skvätt kokosmjölk

Tillbehör
Färska jordgubbar
Linfrön
Kokoschips
Valnötter
Bipollen

Gör såhär
Lägg allt i en blender och mixa slätt. Späd med kokosmjölk tills det blir en krämig, fast konsistens. Häll upp i en skål och toppa med jordgubbar, linfrön, kokoschips, valnötter och bipollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar